אורלי לוי תוקפת את ליצמן: “הקנאביס הרפואי – שערוריה לאומית”

בסרטון חדש תוקפת אורלי לוי בחריפות את ליצמן ולנדשפט על התנהלותם בתחום הקנאביס הרפואי שהובילה לכך שאלפי מטופלים נותרו ללא אספקה. "שערוריה לאומית," היא קובעת, וקוראת אף להסדיר את שוק הקנאביס בחוק (לגליזציה).

ראש מפלגת ‘גשר’ אורלי לוי תוקפת בסרטון חדש את שר הבריאות יעקב ליצמן ואת מנהל היחידה לקנאביס רפואי יובל לנדשפט על התנהלותם בתחום הקנאביס הרפואי.

לדבריה יש לאשר בהקדם ייבוא קנאביס רפואי מחו”ל בעקבות התנהלות הרשויות בתחום שהיא לטענתה לא פחות משערוריה לאומית שהם האחראים לה.

הצהרה חריגה זו של אורלי לוי באה בעקבות מחדל שנחשף לראשונה במגזין קנאביס הנוגע להתנהלות היק”ר שהובילה לכך שאלפי מטופלים וחולים נותרו ללא קנאביס רפואי כלל, חלקם כבר למעלה מחודש.

לוי, שהציבה עצמה כמועמדת להחליף את ליצמן במשרד הבריאות, אף מצהירה בסרטון כי תפעל להסדרת שוק קנאביס חוקי בישראל (לגליזציה) בדומה לאופן בו מפקחים על אלכוהול וסיגריות.

יש לציין שעל פי החוק שר הבריאות הוא האחראי על פקודת הסמים המסוכנים ולפיכך יכול בהחלטה אישית לשנות את נוסחה – כל זאת גם מבלי לעבור הליך חקיקה.

“מה שקורה עכשיו עם חולים הנזקקים לקנאביס רפואי ולא ניתן לספק להם אותו הוא שערוריה לאומית שאחראים לה יו”ר היק”ר ומשרד הבריאות,” היא אומרת. “יש לפתוח את השוק ליבוא של קנאביס עד אשר תהיה אספקה סדירה מהשוק המקומי.”

“המצב הקיים בלתי נסבל,” הוסיפה. “מאות אלפים מתחככים בעולם הפשע והופכים לעבריינים בעל כורחם ולכן הגעתי להבנה כי נכון להסדיר את השימוש הפרטי ולפקח על השימוש בקנאביס לצריכה עצמית ומניעת זליגתו לקטינים.”

“כשרת הבריאות אפעל להסדרה של השימוש בקנאביס לצריכה עצמית, כפי שמסדירים כל חומר בעל פוטנציאל השפעה על גוף האדם ועל התודעה שלו, כגון תרופות, אלכוהול, סיגריות ומוצרים אחרים,” קבעה עוד.

“יש לתת את הדעת להגבלת גיל ולפקח על התהליך,” הדגישה. “יש בספר החוקים חוקים מתאימים לטפל בשאלות מתי איך ומי רשאי להשתמש בכל חומק המשפיע על ההתנהגות, על החושים ועל התודעה, כפי שנעשה בהקשר של שכרות ותרופות.”

“גשר מאמינה בשילוב של הסדרה ואי הפללה, ממש כמו סיגריות, אלכוהול או תרופות אחרות,” סיכמה.

לאחרונה הביעה מפלגת ‘גשר’ תמיכה מלאה בהסדרת שוק קנאביס חוקי בישראל, כולל ביטול רישומים פליליים מן העבר, פיצוי כספי לנפגעי ההפללה והתרת גידול קנאביס בבית.

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר